Archiwa tagu: wypożyczalnia samochodów Warszawa

Objawy źle ustawionej geometrii kół.

Bardzo często wielu kierowców nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji płynących ze złego ustawienia geometrii kół w naszym samochodzie. Samo ustawienie geometrii kół jest bardzo ważną czynnością, o której powinien pamiętać każdy z nas kierowców. Od niej zależy nasz komfort jazdy i odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Pod ekonomicznym względem auto z odpowiednio ustawioną geometrią zużywa mniej paliwa. Poza tym jest wiele innych cech świadczących o odpowiednio bądź też niewystarczająco dobrze ustawionej geometrii.

Przeczytaj także: Wulkanizacja – czyli proces powstawania opony samochodowej

Czytaj dalej Objawy źle ustawionej geometrii kół.

Zawieszenie samochodu podczas i po zimie – amortyzatory

Praktycznie każdy z kierowców powinien sobie zdawać sprawę z bardzo istnej roli jaką odgrywają w naszym samochodzie amortyzatory. Niestety niewielu z nas wie, jakie są objawy, kiedy ich sprawność staje się coraz to mniejsza. Pamiętajmy, że niesprawne amortyzatory w trakcie jesieni i zimy mogą mieć poważne konsekwencje dla auta i nas samych. Ich kiepski stan techniczny wpływa na wydłużenie drogi hamowania oraz zwiększa ryzyko utraty stabilizacji toru jazdy i wpadnięcia w poślizg.  ABC Kierowcy – Technika Jazdy: Kręcenie kierownicą

Czytaj dalej Zawieszenie samochodu podczas i po zimie – amortyzatory

Warszawa Mokotów

Carsharing, dla kogo ten system?

A dla kogo ten system? Rozwiązanie takie jak Carsharing jest przeznaczone przede wszystkim dla osób, które regularnie korzystają z transportu zbiorowego, albo roweru. Trzymając jednocześnie samochód tylko po to, aby pojechać raz/dwa razy w tygodniu na zakupy. Wbrew pozorom takich osób jest naprawdę bardzo dużo- wystarczy popytać swoich przyjaciół. Jeśli byłbym mieszkańcem śródmieścia i dysponował stacją carsharingu, to sprzedałbym samochód i nie denerwował się opłatami z tytułu eksploatacji, czy związanych ze względami administracyjnymi. Gdy w takim samochodzie zaświeci mi się kontrolka z dystrybutorem, to korzystam z flotowej karty i płace za paliwo. Ten system daje także bardzo dużo swobody- mogę bez problemu wybrać samochód, powiedzmy busa na dziewięć osób i ruszyć w Polskę. Taka wyprawa będzie kosztowała kilkadziesiąt złotych, a wszyscy zaoszczędzą na paliwie i nerwach o swój samochód. Czytaj dalej Carsharing, dla kogo ten system?

Świątynia Opatrzności Bożej

Świątynia Opatrzności Bożej na Wilanowie

Świątynia Świętej Opatrzności Bożej popularnie jest nazywana Świątynią Opatrzności Bożej. Stanowi świątynię rzymskokatolicką, powstała na Polach Wilanowskich, jest siedzibą parafii św. Opatrzności Bożej. Pomysł jej stworzenia narodził się końcem XVIII stulecia. Miało to miejsce 2 dni po uchwaleniu Konstytucji 3 Maja, w roku 1791 decyzją Sejmu Czteroletniego, który zadecydował również uchwałą o postaniu budynku. Miało to być wyrazem podziękować za uchwalenie Konstytucji 3 Maja. Czytaj dalej Świątynia Opatrzności Bożej na Wilanowie

Pałac Kultury i Nauki w Warszawie

Pałac Kultury i Nauki

Pałac położony jest na na Placu Defilad w Warszawie. Jego budowa rozpoczęta została dnia 21 lipca 1955 roku. Do budowy obiektu wykorzystano: stal, beton, cegłę, ceramikę, kamień oraz drewno. Pałac mierzy aż 237 m wysokość, licząc ze wspornikiem antenowym, który stanowi integralny element jego iglicy. Ta część dodana została w roku 1994. Pałac bez iglicy liczy 187,68 m. Powierzchnia obiektu wynosi 123 084 m2, a jego kubatura 817 000 m3. Czytaj dalej Pałac Kultury i Nauki

Pałac Czapskich

Pałac Czapskich i pomnik Bartolomeo Colleoniego

Pałac Czapskich niekiedy określany jest jako Pałac Raczyńskich, Pałac Krasińskich. To rezydencja w stylu barokowym, położona nieopodal Krakowskiego Przedmieścia 5 w Śródmieściu, dziś stanowi siedzibę Akademii Sztuk Pięknych.

Budowa pałacu na miejscu wcześniejszej budowli – dworu Radziwiłłów z drewna, rozpoczęta została w latach 80-tych XVII stulecia. Najprawdopodobniej zaprojektował go Tylman z Gameren – wpierw pałac budowany był dla Michała Kazimierza Radzwiłła. Budowa została zakończona z inicjatywy prymasa Michała Radziejowskiego. Pałac przyjął styl barokowy, miał jedno piętro oraz kształt kwadratu, od Krakowskiego Przedmieścia oddzielał go szereg budynków gospodarczych i oficyny.

Śmierć Michała Radziejowskiego w 1705 roku sprawiła, iż nowym posiadaczem pałacu stał się Adam Sieniawski, jaki w latach 1713-1721 zajął się wyposażeniem oraz przebudową pałacu. Pałac we frontowej części otrzymał okazały dziedziniec, który podzielono na przedni (avant cour) oraz paradny (cour d’honneur), w tylnej części mieściły się rozległe ogrody. We wnętrzach pałacowych urządzona została wystawna sala balowa. W 1732 roku pałac przeszedł w posiadanie bankiera Piotra de Riaucourt, natomiast od 1733 roku, pałac stanowił własność Czapskich, którzy podjęli się kolejnej przebudowy pałacu w latach 1752-1765, tym samym obiekt uzyskał późnobarokową formę. Przy wjeździe do posiadłości ulokowano również bramę udekorowaną orłami z kamienia. Gdy właściciel zmarł w 1782 roku, pałac został odziedziczony przez jego córkę Konstancję, żonę Stanisława Małachowskiego. Stanisław podjął decyzję o zmianie wnętrz na klasycystyczny styl, zgodnie z projektem Jana Chrystiana Kamsetzera. Zgodnie z wizją Małachowskiego, wystawione zostały również prostopadłe do pałacu klasycystyczne oficyny, natomiast brama została przebudowana na styl późnoklasycystyczny.